Спеціалізація Кінна


У Пласті, з часу його зародження, відбувалися як кінні мандрівки, так і використання коней на таборах. Але це було зрозумілим, бо тоді коні використовувалися повсякчас. Зокрема, є точні відомості, що на таборі Сокіл був задіяний кінь як транспортний засіб і керування ним було досить почесною місією. До заборони Пасту в Україні кінної спеціалізації не було розроблено переважно тому, що спеціалізації тоді тільки ще зароджувалися.

Пласт в еміграції почав уже культивувати кінну спеціалізацію, як таку: з’явилася вмілість, заняття з їзди верхи. Але витіснення коней механічними машинами в середині ХХ ст. не дало повноцінно розвинутися та оформитися спеціалізації. Хоча частішали випадки залучення коней до пластових програм на джемборі, таборах.

Після відновлення Пласту в Україні почала відновлюватися і наново розвиватися кінна спеціалізація. На таборах різних рівнів вводилися у програму елементи їзди верхи, ознайомлення із кінною справою. Але це були лише елементи, які потрібно було розвинути і об’єднати у систему та оформити спеціалізацію.

У 2001 або 2002 році у Черкасах зародилася ідея провести кінний табір. У 2002 році у черкаський Пласт прийшла дівчина, яка тоді доглядала двох коней у с. Геронимівці, що розташоване одразу за Черкасами. Оскільки коней було двоє, а виїжджати їх по черзі незручно і довго, вона запрошувала пластунів їй допомагати, а заразом і вчитися верхової їзди. Саме тоді пластуни, відбувши перші заняття з конем, проїхавшись на корді, доторкнувшись до справжнього коня, зрозуміли: зробити кінний табір можна. В тому ж селі розташовувалася стайня з невеликим іподромом. Саме після весни і літа виїздок було вирішено провести на наступний рік невеличкий табір-вишкіл з їзди верхи для старших пластунів і старшого юнацтва.

Протягом зими та весни 2004 року проводилася підготовка, а вже на початку липня відбувся кінний табір-вишкіл. Він тривав усього тиждень. Все проходило в легкій, довільній формі: заняття верхи, ігри, гутірки. Намети стояли одразу біля стайні й іподрому. Того ж літа організатори замахнулися на проведення спеціалізованого табору наступного року.

Перший кінний табір відбувся у 2004 році Божому поблизу с. Геронимівка Черкаського району Черкаської області. Його організував старшопластунський курінь “Щезники”, тож табір отримав назву “Герць” і козацьку легенду. Програма передбачала, що учасники здобуватимуть ІІ-ІІІ пробу і матимуть можливість здобути відповідні точки пластової програми і вмілості кінної спеціалізації відповідного рівня.

Після 2004 року табір “Герць” проводився у 2005, 2006, 2008-2015 роках. З 2011 року щоліта відбувається кінно-мандрівний табір для УСП “Кавалерія”. Наразі є підготовлені інструктори, команда, яка може проводити не тільки табори, а й взагалі розвивати кінну спеціалізацію.

Створена референтура кінної спеціалізації. Розроблено і запущено в дію пластовий сайт кінного пластування — kavaleria.org.ua. Проводяться кінні вишколи для УСП, УПЮ, готуються кінні мандрівки.

Розроблено низку пластових вмілостей кінного напрямку, зокрема “Їзда верхи”, “Їзда підводою”, “Їзда саньми”, “Кавалерія”, “Кінне мандрівництво”, “Кінна ветеринарія” і “Догляд за кіньми”.




Інформація востаннє оновлена 27 березня 2017
Thumb skob vershnykПроект третьої проби УПЮ
на ступінь скоба-вершника/вірлиці-вершниці

Приклади проектів (по темах)

А. ТРИ ГОЛОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ ПЛАСТУНА (три проекти)

1. Пластовий закон

1.1. Переведе гутірку з гуртком/куренем на тему: Кінні традиції України, Вершник-лицар і оборонець, подасть матеріали.

1.2.Твоя версія: _________________________________________

2. Релігія

2.1. Ознайомить свій гурток про св. вершників-воїнів.

2.2. Знайде у релігійному вченні мотиви кінної тематики. Оформить реферат, доповідь, статтю чи інше.

2.3.Твоя версія: _________________________________________

3. Українська мова/письмо.

3.1. Складе і оформить словник термінів кінного пластування або кінної тематики.

3.2. Напише твір для молодшого юнацтва чи новацтва на тему вершників чи коней у житті людини. Це може бути: казка, вірші, оповідання, тощо.

3.3. Проведе розвідку українського кінного назовництва, оприлюднить результати.

3.4. Підготує збірку пісень, афоризмів, приказок з кінної тематики.

3.5.Твоя версія: _________________________________________

4. Українська громада, студентські, молодіжні організації.

4.1. Підготує реферат або переведе гутірку на тему: діяльність та осяги українських товариств та організацій кінного спрямування.

4.2. Підготує для бібліотеки куреня/станиці підбірку видань кінної тематики.

4.3.Твоя версія: _________________________________________

5. Українські звичаї та традиції.

5.1. Підготує стенд про основні історичні постаті, що відіграли важливу роль в українській кінній справі.

5.2. Підготує серію гутірок про кінні походи князів, козаків, ін.

5.3. Зробить розвідку з історії українських кінних звичаїв.

5.4. Твоя версія:________________________________________

6. Українське мистецтво.

6.1. Організує гурток/курінь на огляд творів мистецтва з кінної тематики, зробить коментар.

6.2. Збере матеріали про письменників, які писали про коней. Ознайомить з ним інших пластунів.

6.3. Проведе з гуртком Свято Св. влм. Юрія Переможця - патрона Пласту, Свято вершників чи інше.

6.4. Твоя версія:________________________________________

7. Спільне добре діло.

Проект передбачає тривалу спільну дію на користь іншим.

7.1. Це може бути:

- опіка над дітьми сиротами;

- заходи з залучення дітей-інвалідів до іпотерапії;

- організація збору коштів на придбання спільного кінного спорядження.

7.2. Твоя версія:________________________________________

8. Сучасна Україна і діаспора.

8.1. Розуміє значення кінної справи в історії війська та розвитку Української держави. Підготує матеріали та ознайомить з ними юнацтво.

8.2. Напише реферат на тему: історія українського конярства.

8.3. Підтримує контакт з українською молоддю, зацікавленою верховою їздою, поза межами України.

8.3. Твоя версія:________________________________________


Б. ПЛАСТОВА ІДЕЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ (три проекти)

1. Історія Пласту.

1.1. Підготує матеріали з історії кінного пластування чи скаутизму. Продемонструє для гуртка.

1.2. Збере світлини-хроніку кінного табору чи мандрівки.

1.3.Твоя версія:________________________________________

2. Провідництво.

2.1. Підготує і буде відмінно виконувати обов’язки у проводі кінної мандрівки, вишколу, табору, свята чи іншої акції.

2.2. Візьме участь у підготовці до переведення кінного табору, зустрічі чи кінної мандрівки.

2.3.Твоя версія:________________________________________

3. Виховна праця (індивідуально).

3.1. Був/ла братчиком/сестричкою протягом року і зорганізував/ла переведення серії новацьких занять верхи.

3.2.Твоя версія:________________________________________

4. Пластова організація і провід.

4.1. Подасть інформацію на тему «Кінне пластування» куди включить відомості про членство, устрій, основні осередки, структуру в Краю.

4.2. Долучиться до організації спільних пластових проектів, таборів, зустрічей.

4.3.Твоя версія:________________________________________

5. Світовий скаутизм.

5.1. Візьме участь у проекті міжнародного рівня.

5.2.Твоя версія:________________________________________


В. ГРОМАДСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ (один проект)

1. Амбасадорство.

1.1. Контактує з українськими громадами регіонів України, де культивується конярство, з метою поширення інформації про Пласт. Підготує допис до пластової преси.

1.2.Твоя версія:___________________________________________

2. Поширення відомостей про Україну і діаспору.

2.1. Підготує експозицію про українську верхову породу, утримання поза Україною, коней які завезені в Україну тощо.

2.2. Зорганізує та проведе екскурсію місцями з кінною історією чи місцями битви де визначальну роль відіграла кіннота.

2.3. Твоя версія:__________________________________________

3. Суспільна служба.

3.1. Зорганізує збір українських книжок та передасть їх на потребу службовців які користуються верховою їздою.

3.2. Твоя версія:__________________________________________


Г. ПЛАСТОВІ ЗАНЯТТЯ (один проект)

1. Українські пісні та музика.

1.1. Розкаже для гуртка про перечитані книжки з кінної тематики, вивчить з гуртком або куренем пісні на кінну тематику.

1.2.Твоя версія:___________________________________________

2. Пластові ігри.

2.1. Підготує теренову гру під час кінної мандрівки чи табору.

2.2. Підготує збірку ігор, які придатні для переведення на кінних мандрівках.

2.3. Підготує і переведе програму на ватру вершників.

2.4.Твоя версія:___________________________________________

3. Дружність.

3.1. Обмінюється матеріалами з кінного пластування з іншими пластунами в Україні чи поза її межами.

3.2. Підготує книжечку порад з власного пластового досвіду.

3.3. Підготує книжечку кулінарних переписів страв, які використовуються на кінних таборах.

3.4.Твоя версія:_________________________________________

4. Пластова преса.

4.1. Підготує кілька статей із світлинами про кінні заняття у яких брав/ла участь.

4.2. Подасть матеріали про кінні звичаї, події до пластового видання.

4.3. Довідається у професійного журналіста, як проводиться інтерв'ю. Візьме інтерв'ю у цікавої особи пов’язаної із кіньми.

4.4. Твоя версія:_________________________________________


Ґ. ЖИТТЯ В ПРИРОДІ (один проект).

1. Кінна екологія.

1.1.У порозумінні з виховниками і, при потребі, з місцевою владою організує очищення річки, озера, джерела, іншої територія використовуючи коней вивозячи сміття, тощо.

1.2.Твоя версія:___________________________________________

2. Прогулянка або мандрівка.

2.1. Відбуде кінну мандрівку, доведе, що вміє користуватись кінною амуніцією, доглядати за конем.

2.2. Організує і переведе з гуртком кінну виїздку.

2.3. З гуртком облаштує місце припинання коней, та облаштує місце для напоювання коней, купання.

2.4. Твоя версія:_________________________________________


Д. УСПІШНО ВІДБУДЕ:
кінний табір під час Проби

_______________________________________________________

Крайовий Кінно-Спортивний Вишкільний Табір (ККСВТ)

_______________________________________________________


Е. ЗДОБУДЕ ТРИ ВМІЛОСТІ З ДІЛЯНКИ КІННОГО ПЛАСТУВАННЯ
Вмілості повинні бути з поміткою "Третя Проба"

1._____________________________________________________

2._____________________________________________________

3._____________________________________________________


Є. Конезнавство (один проект)

1. Викажеться в знанні географії розведення коней в Україні.

2. Знає породи коней, особливості їх будови (екстер’єру), масті та звички правила техніки безпеки у поводженні при кінних заняттях.

3. Знає про догляд за кіньми та ветеринарію.

4. Підготує дискусію: роль конярства в історії держави, вплив верхової їзди на характер.

5. Побудує з гуртком місце припинання, загону для коней.

6. Твоя версія:__________________________________________


Ж. Кінне інструкторство (один проект)

1. Проведе для гуртка, куреня чи новацького рою заняття з їзди верхи, підводою чи на санях.

2. Вміє правильно уживати та доглядати за кінним спорядженням, проведе відповідне заняття для гуртка, куреня чи новацького рою.

3. Знає правила дорожнього руху щодо їзди верхи, підводою, на санях та проведе відповідне заняття для гуртка, куреня чи новацького рою.

4. Твоя версія:__________________________________________





Інформація востаннє оновлена 27 березня 2017
Крайовий кінно-спортивний вишкільний табір УПЮ "Герць";
Крайовий кінно-мандрівний вишкільний табір УСП "Кавалерія";
Весняні та осінні вишколи з їзди верхи для УПЮ та УСП;
Зимовий вишкіл з їзди саньми для УПЮ та УСП.



Інформація востаннє оновлена 27 березня 2017
Референт кінного пластування – ст. пл. скоб о. Володимир Педько, ЩЗ
Заступник з кадрових питань – ст. пл. Софія Тибінка, СП
Заступник з адміністративних питань – ст. пл. вірл. Оксана Майка, Rt
Заступник з розвитку кінної спеціалізації в УПН – ст. пл. Анна Кобзар, А
Писар референтури – ст. пл. Павло Кобзар, ЩЗ
Скарбник (обозний) – ст. пл. о. Михайло Лівіцький, ЩЗ



Інформація востаннє оновлена 27 березня 2017