Спеціалізаційні проби


«Скобиний лет» — Третя проба УПЮ (16-18 років)— ступінь пластуна-скоба (пластунки-вірлиці). Ця проба не містить жодних конкретних вимог, які слід виконати. Натомість пластун має зреалізувати 9 тематичних проектів, результатом котрих буде позитивний ефект для Пласту чи суспільства. Третя проба — засіб реалізації мети Пласту з підготовки свідомих, відповідальних і повновартісних громадян, провідників суспільства.

Інформація востаннє оновлена 25 вересня 2017
«Скобиний лет» — Третя проба УПЮ (16-18 років)— ступінь пластуна-скоба (пластунки-вірлиці). Ця проба не містить жодних конкретних вимог, які слід виконати. Натомість пластун має зреалізувати 9 тематичних проектів, результатом котрих буде позитивний ефект для Пласту чи суспільства. Третя проба — засіб реалізації мети Пласту з підготовки свідомих, відповідальних і повновартісних громадян, провідників суспільства.

Інформація востаннє оновлена 29 грудня 2015
Проект ІІІ проби скоба-військовика був розроблений ще в середині 2000-х років.
Але поки що на рівні ВРСК не було готовності розглядати таку ініціативу


                                                                   ПРОЕКТ

                                                              Третя проба

                                                скоба/вірлиці-військовика

 

Розробив

ст.пл.скоб Віталій Троць, ОЗThumb skob vijskovykО

 

Юнаки/юначки здобувають ступінь пластуна скоба/вірлиці-військовика, коли закінчили Третій етап Програми УПЮ і виказали добру пластову поставу.

 

А. Три головні обов’язки Пластуна 

(виконати 2 проекти):

1.      Релігія свого віровизнання.

 

2.      Патріотизм .

 

3.      Українська мова, правопис.

 

4.      Українські звичаї, традиції.

 

5.      Спільне добре діло.

 

6.      Пластовий закон.

 

Б. Ідея та історія Українського війська

(виконати 2 проекти): стаття, історична ватра.

1.      Княжа дружина.

 

2.      Козацьке військо.

 

3.      Кубанське військ.

 

4.      Українське Січове Стрілетство, Українська Галицька Армія.

 

5.      Українська Повстанська Армія.

 

6.      Карпатська Січ.

 

7.      Українська воєнна доктрина.

 

8.      Українські Герої.

 

В. Організація Українського війська:

1.      Військова доктрина, принципи Збройних Сил, ;

2.      Знати структуру Збройних Сил України, роди військ, керівні органи.

3.      Військовослужбовці та стосунки між ними (Огляд статутів, військовослужбовці та відносини між ними, начальники та підлеглі, порядок віддання й виконання наказів, правила військової ввічливості, обов’язки солдата, система пересторог і відзначень);

4.      Таборування в польових умовах (загальні зауваження до внутрішнього порядку, вимоги до місця таборування, споруди, утримання приміщень, зберігання спорядження, дотримання розпорядку дня, черговий відділ, дії у випадку сполоху та евакуації, особливості перевезення, досвід таборування УПА);

5.      Права та обов’язки вартового (Призначення та завдання вартової служби, стійка: виряд, обов’язки, способи стійкування, надзвичайна ситуація, зміна стійки, польова стійка УПА);

 

Г. Військова підготовка:

(здобути 1пункт із кожного виду)

 

I. Фізична підготовка:

1.      Здобути відзнаку фізичної вправності для 17 річного віку.

2.      Прийоми захисту; прийоми нападу;

3.      Смуга перешкод (військова частина);

 

II. Стройова підготовка:

1.      Основні засади впоряду (основні поняття впоряду, три постави впоряду, головні команди);

2.      Впоряд на місці (команди на місці);

3.      Впоряд в русі (команди в русі);

4.      Збірки (відкриття, закриття дня, занять, сходин, збірок);

5.      Звіти, накази, звертання;

 

III. Вогнева підготока:

1.      Зброєзнавство (історія розвитку, різновиди, дія);

2.      Автомат Калашнікова (призначеня, будова, механізм дії, бойові властивості; складання та розбирання; будова патрону, заходи безпеки при користуванні автомата);

3.      Основи і правила стрільби (постріл, способи визначеня дальності стрільби);

4.      Ручні та осколкові гранати (призначення, бойові властивості, будова РҐД-5, Ф-1; прийоми метання);

5.      Мінерка (історіямінних загороджень, класифікація будова та дія мін, система дистанційного мінування, знищення та подолання мінних полів)

 

IV. Тактична підготовка:

1.       Основи загальновійськового бою (основні риси, види, види вогню і маневрів, Загальні положення бойового правильника УПА);

2.      Озброєння та спорядження (екіпіровка сучасного вояка, виряд вояків УПА);

3.      Дії солдата в бою (пересуваня на полі бою, вибір та обладнання позиції для стрільби та місця для спостереження, боротьба з бронетехнікою, повинності та прикмети воїна УПА);

4.      Спеціальні завдання вояків (секрет, зорець, снайпер, автоматчик, стеження, зв’язковий УПА);

5.      Тактика відділків (загальне становище, наступ, оборона, хитрощі, бойова охорона наступального бою, чота на варті, відступ, маневри, переслідування, вихід з оточення, відрив від переслідування);

6.      Особливост партизанської тактики (диверсія, непокоєння , наскоки, засідка);

 

V. Психологічна підготовка:

1.      Особливості військової служби та військового колективу;

2.      Психологічна готовність та методи психологічної саморегуляції;

3.      Основи провідництва;

 

VI. Медико-санітарна підготовка:

1.      Лікування підручними рослинами (для всіх типів ушкоджень);

2.      Транспортування потерпілого (основні види ушкоджень та відповідні засоби транспортування);

 

Д. Військові заняття (виконати 2 проекти):

(здобути 1пункт із кожного виду)

 

I. Орієнтування:

1.      Орієнтування на місцевості (за сонцем, зорями, місяцем, місцевими предметами, компасом, саморобним компасом, орієнтування карти, визначення на карті свого місця знаходження);

2.      Визначення кутів та відстаней на місцевості; рух за азимутом;

3.      Шкіц терену (схеми і кроки);

 

II. Основи розвідки:

1.      Завдання військової розвідки і способи їх вирішення (вимоги до розвідки і до розвідника, органи розвідки та способи їхньої дії);

2.      Розвідка місцевості, перешкод, загороджень (загальні правила огляду місцевості, розвідка в горах, населеного пункту, лісу, болота, водяних перешкод);

3.      Стеження (спостережний пункт, спостерігач, спостереження вночі, підслуховування, спеціальні прилади спостереження та підслуховування);

4.      Захоплення озброєного противника (захоплення в полон, зв’язування противника);

 

III. Пересування:

1.      Основи мадрівництва (загальні відомості)

2.      Особливості пересування (засади, стеження в русі, способи руху та подолання перешкод, забезпечення маскування на марші, особливості пересування в ночі, рух в гірській місцевості, долання водяних перешкод, переміщення на великі відстані, дії у випадку нападу);

 

IV. Сигналізація:

1.      Основні способи сигналізації (накази руками, мова глухонімих, семафор, морзетка, штафета);

2.      Знаки в терені (з природніх матеріалів, світлові, звукові);

3.      Захист інформації (шифри, електронна пошта, мобільні телефони);

 

V. Маскування.

1.      Маскування побуту в природі (житло, вогонь, приготування їжі, зовнішність та спорядження, димові засоби);

2.      Маскування спеціальних завдань (розвідка, засідки, переміщення, псевдомаскування, димові засоби)

 

VI. Слідознавство:

1.      Сліди людей (види слідів, напрям і швидкість руху, кількість осіб, стан та виряд об`єкту, давність сліду);

2.      Сліди транспортних засобів та диких тварин (види слідів, напрям і швидкість руху, кількість осіб, стан та виряд)

 

Е. Вишколи та вмілості:

1.      Здобути три вмілості військового пластування.

2.      Перейти крайовий вишкіл військового пластування.

3.      Перейти вишкіл виховників УПЮ.

4.      Виконати норматив для стрільби із пістолета, автомата, гвинтівки, гранатомета, чи кулемета на оцінку “добре”.






Інформація востаннє оновлена 21 листопада 2015
«Скобиний лет» — Третя проба УПЮ (16-18 років)— ступінь пластуна-скоба (пластунки-вірлиці). Ця проба не містить жодних конкретних вимог, які слід виконати. Натомість пластун має зреалізувати 9 тематичних проектів, результатом котрих буде позитивний ефект для Пласту чи суспільства. Третя проба — засіб реалізації мети Пласту з підготовки свідомих, відповідальних і повновартісних громадян, провідників суспільства.

Інформація востаннє оновлена 22 листопада 2015
На даному етапі розвитку спеціалізація немає розробленого проекту проби.  

Інформація востаннє оновлена 03 листопада 2017
«Скобиний лет» — Третя проба УПЮ (16-18 років)— ступінь пластуна-скоба (пластунки-вірлиці). Ця проба не містить жодних конкретних вимог, які слід виконати. Натомість пластун має зреалізувати 9 тематичних проектів, результатом котрих буде позитивний ефект для Пласту чи суспільства. Третя проба — засіб реалізації мети Пласту з підготовки свідомих, відповідальних і повновартісних громадян, провідників суспільства.

Інформація востаннє оновлена 23 травня 2016
Thumb skob vershnykПроект третьої проби УПЮ
на ступінь скоба-вершника/вірлиці-вершниці

Приклади проектів (по темах)

А. ТРИ ГОЛОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ ПЛАСТУНА (три проекти)

1. Пластовий закон

1.1. Переведе гутірку з гуртком/куренем на тему: Кінні традиції України, Вершник-лицар і оборонець, подасть матеріали.

1.2.Твоя версія: _________________________________________

2. Релігія

2.1. Ознайомить свій гурток про св. вершників-воїнів.

2.2. Знайде у релігійному вченні мотиви кінної тематики. Оформить реферат, доповідь, статтю чи інше.

2.3.Твоя версія: _________________________________________

3. Українська мова/письмо.

3.1. Складе і оформить словник термінів кінного пластування або кінної тематики.

3.2. Напише твір для молодшого юнацтва чи новацтва на тему вершників чи коней у житті людини. Це може бути: казка, вірші, оповідання, тощо.

3.3. Проведе розвідку українського кінного назовництва, оприлюднить результати.

3.4. Підготує збірку пісень, афоризмів, приказок з кінної тематики.

3.5.Твоя версія: _________________________________________

4. Українська громада, студентські, молодіжні організації.

4.1. Підготує реферат або переведе гутірку на тему: діяльність та осяги українських товариств та організацій кінного спрямування.

4.2. Підготує для бібліотеки куреня/станиці підбірку видань кінної тематики.

4.3.Твоя версія: _________________________________________

5. Українські звичаї та традиції.

5.1. Підготує стенд про основні історичні постаті, що відіграли важливу роль в українській кінній справі.

5.2. Підготує серію гутірок про кінні походи князів, козаків, ін.

5.3. Зробить розвідку з історії українських кінних звичаїв.

5.4. Твоя версія:________________________________________

6. Українське мистецтво.

6.1. Організує гурток/курінь на огляд творів мистецтва з кінної тематики, зробить коментар.

6.2. Збере матеріали про письменників, які писали про коней. Ознайомить з ним інших пластунів.

6.3. Проведе з гуртком Свято Св. влм. Юрія Переможця - патрона Пласту, Свято вершників чи інше.

6.4. Твоя версія:________________________________________

7. Спільне добре діло.

Проект передбачає тривалу спільну дію на користь іншим.

7.1. Це може бути:

- опіка над дітьми сиротами;

- заходи з залучення дітей-інвалідів до іпотерапії;

- організація збору коштів на придбання спільного кінного спорядження.

7.2. Твоя версія:________________________________________

8. Сучасна Україна і діаспора.

8.1. Розуміє значення кінної справи в історії війська та розвитку Української держави. Підготує матеріали та ознайомить з ними юнацтво.

8.2. Напише реферат на тему: історія українського конярства.

8.3. Підтримує контакт з українською молоддю, зацікавленою верховою їздою, поза межами України.

8.3. Твоя версія:________________________________________


Б. ПЛАСТОВА ІДЕЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ (три проекти)

1. Історія Пласту.

1.1. Підготує матеріали з історії кінного пластування чи скаутизму. Продемонструє для гуртка.

1.2. Збере світлини-хроніку кінного табору чи мандрівки.

1.3.Твоя версія:________________________________________

2. Провідництво.

2.1. Підготує і буде відмінно виконувати обов’язки у проводі кінної мандрівки, вишколу, табору, свята чи іншої акції.

2.2. Візьме участь у підготовці до переведення кінного табору, зустрічі чи кінної мандрівки.

2.3.Твоя версія:________________________________________

3. Виховна праця (індивідуально).

3.1. Був/ла братчиком/сестричкою протягом року і зорганізував/ла переведення серії новацьких занять верхи.

3.2.Твоя версія:________________________________________

4. Пластова організація і провід.

4.1. Подасть інформацію на тему «Кінне пластування» куди включить відомості про членство, устрій, основні осередки, структуру в Краю.

4.2. Долучиться до організації спільних пластових проектів, таборів, зустрічей.

4.3.Твоя версія:________________________________________

5. Світовий скаутизм.

5.1. Візьме участь у проекті міжнародного рівня.

5.2.Твоя версія:________________________________________


В. ГРОМАДСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ (один проект)

1. Амбасадорство.

1.1. Контактує з українськими громадами регіонів України, де культивується конярство, з метою поширення інформації про Пласт. Підготує допис до пластової преси.

1.2.Твоя версія:___________________________________________

2. Поширення відомостей про Україну і діаспору.

2.1. Підготує експозицію про українську верхову породу, утримання поза Україною, коней які завезені в Україну тощо.

2.2. Зорганізує та проведе екскурсію місцями з кінною історією чи місцями битви де визначальну роль відіграла кіннота.

2.3. Твоя версія:__________________________________________

3. Суспільна служба.

3.1. Зорганізує збір українських книжок та передасть їх на потребу службовців які користуються верховою їздою.

3.2. Твоя версія:__________________________________________


Г. ПЛАСТОВІ ЗАНЯТТЯ (один проект)

1. Українські пісні та музика.

1.1. Розкаже для гуртка про перечитані книжки з кінної тематики, вивчить з гуртком або куренем пісні на кінну тематику.

1.2.Твоя версія:___________________________________________

2. Пластові ігри.

2.1. Підготує теренову гру під час кінної мандрівки чи табору.

2.2. Підготує збірку ігор, які придатні для переведення на кінних мандрівках.

2.3. Підготує і переведе програму на ватру вершників.

2.4.Твоя версія:___________________________________________

3. Дружність.

3.1. Обмінюється матеріалами з кінного пластування з іншими пластунами в Україні чи поза її межами.

3.2. Підготує книжечку порад з власного пластового досвіду.

3.3. Підготує книжечку кулінарних переписів страв, які використовуються на кінних таборах.

3.4.Твоя версія:_________________________________________

4. Пластова преса.

4.1. Підготує кілька статей із світлинами про кінні заняття у яких брав/ла участь.

4.2. Подасть матеріали про кінні звичаї, події до пластового видання.

4.3. Довідається у професійного журналіста, як проводиться інтерв'ю. Візьме інтерв'ю у цікавої особи пов’язаної із кіньми.

4.4. Твоя версія:_________________________________________


Ґ. ЖИТТЯ В ПРИРОДІ (один проект).

1. Кінна екологія.

1.1.У порозумінні з виховниками і, при потребі, з місцевою владою організує очищення річки, озера, джерела, іншої територія використовуючи коней вивозячи сміття, тощо.

1.2.Твоя версія:___________________________________________

2. Прогулянка або мандрівка.

2.1. Відбуде кінну мандрівку, доведе, що вміє користуватись кінною амуніцією, доглядати за конем.

2.2. Організує і переведе з гуртком кінну виїздку.

2.3. З гуртком облаштує місце припинання коней, та облаштує місце для напоювання коней, купання.

2.4. Твоя версія:_________________________________________


Д. УСПІШНО ВІДБУДЕ:
кінний табір під час Проби

_______________________________________________________

Крайовий Кінно-Спортивний Вишкільний Табір (ККСВТ)

_______________________________________________________


Е. ЗДОБУДЕ ТРИ ВМІЛОСТІ З ДІЛЯНКИ КІННОГО ПЛАСТУВАННЯ
Вмілості повинні бути з поміткою "Третя Проба"

1._____________________________________________________

2._____________________________________________________

3._____________________________________________________


Є. Конезнавство (один проект)

1. Викажеться в знанні географії розведення коней в Україні.

2. Знає породи коней, особливості їх будови (екстер’єру), масті та звички правила техніки безпеки у поводженні при кінних заняттях.

3. Знає про догляд за кіньми та ветеринарію.

4. Підготує дискусію: роль конярства в історії держави, вплив верхової їзди на характер.

5. Побудує з гуртком місце припинання, загону для коней.

6. Твоя версія:__________________________________________


Ж. Кінне інструкторство (один проект)

1. Проведе для гуртка, куреня чи новацького рою заняття з їзди верхи, підводою чи на санях.

2. Вміє правильно уживати та доглядати за кінним спорядженням, проведе відповідне заняття для гуртка, куреня чи новацького рою.

3. Знає правила дорожнього руху щодо їзди верхи, підводою, на санях та проведе відповідне заняття для гуртка, куреня чи новацького рою.

4. Твоя версія:__________________________________________





Інформація востаннє оновлена 27 березня 2017
«Скобиний лет» — Третя проба УПЮ (16-18 років)— ступінь пластуна-скоба (пластунки-вірлиці). Ця проба не містить жодних конкретних вимог, які слід виконати. Натомість пластун має зреалізувати 9 тематичних проектів, результатом котрих буде позитивний ефект для Пласту чи суспільства. Третя проба — засіб реалізації мети Пласту з підготовки свідомих, відповідальних і повновартісних громадян, провідників суспільства.

Інформація востаннє оновлена 07 листопада 2015
«Скобиний лет» — Третя проба УПЮ (16-18 років)— ступінь пластуна-скоба (пластунки-вірлиці). Ця проба не містить жодних конкретних вимог, які слід виконати. Натомість пластун має зреалізувати 9 тематичних проектів, результатом котрих буде позитивний ефект для Пласту чи суспільства. Третя проба — засіб реалізації мети Пласту з підготовки свідомих, відповідальних і повновартісних громадян, провідників суспільства.

Інформація востаннє оновлена 10 квітня 2017
«Скобиний лет» — Третя проба УПЮ (16-18 років)— ступінь пластуна-скоба (пластунки-вірлиці). Ця проба не містить жодних конкретних вимог, які слід виконати. Натомість пластун має зреалізувати 9 тематичних проектів, результатом котрих буде позитивний ефект для Пласту чи суспільства. Третя проба — засіб реалізації мети Пласту з підготовки свідомих, відповідальних і повновартісних громадян, провідників суспільства.

Інформація востаннє оновлена 31 жовтня 2015
Третя юнацька пластова проба на ступінь Пластуна Скоба-Гребця/Пластунки Вірлиці-Гребця містить у собі всі вимоги звичайної проби на ступінь Пластуна Скоба/Пластунки-Вірлиці, але є доповнена двома проектами з ділянок морського пластування. Самозрозуміло, що всі проекти проби мають бути присвячені темі морського пластування.

Цю пробу можуть складати пластуни після іменування розвідувачем/розвідувачкою, мають рік бездоганного пластування у цьому ступені і виказалися доброю пластовою поставою. А завершитися проба повинна за 6-12 місяців до звільнення з УПЮ. Тобто зголшення на здачу III-ї проби подається до виповнення 17 років. До зголошення слід долучити підписане Слово Морського Пластуна.

Перевірка проби переводиться згідно Правильника УПЮ, ч.2 «Напрямні для переведення програми УПЮ» та діючих резолюцій Малої Ради Скобиного Кругу краю. Перевіряючими можуть бути різні особи. Наприклад пластун-скоб чи пластунка-вірлиця, які вже здобули цю вмілість, член УСП і УПС чи непластун, який має фахову освіту або довголітній досвід у цьому напрямку. Найкраще, якщо вони рівночасно є провідниками морського пластування. Але, у будь-якому разі, особи перевіряючих мають бути узгоджені з Референтом ІІІ-ї Морської Ппроби.

Пробу затверджує і ступінь скоба/вірлиці-гребця надає Крайовий Комендант УПЮ на пропозицію Референта ІІІ-ї Морської Проби.




Інформація востаннє оновлена 15 травня 2016
«Скобиний лет» — Третя проба УПЮ (16-18 років)— ступінь пластуна-скоба (пластунки-вірлиці). Ця проба не містить жодних конкретних вимог, які слід виконати. Натомість пластун має зреалізувати 9 тематичних проектів, результатом котрих буде позитивний ефект для Пласту чи суспільства. Третя проба — засіб реалізації мети Пласту з підготовки свідомих, відповідальних і повновартісних громадян, провідників суспільства.

Інформація востаннє оновлена 18 листопада 2017
«Скобиний лет» — Третя проба УПЮ (16-18 років)— ступінь пластуна-скоба (пластунки-вірлиці). Ця проба не містить жодних конкретних вимог, які слід виконати. Натомість пластун має зреалізувати 9 тематичних проектів, результатом котрих буде позитивний ефект для Пласту чи суспільства. Третя проба — засіб реалізації мети Пласту з підготовки свідомих, відповідальних і повновартісних громадян, провідників суспільства.

Інформація востаннє оновлена 20 листопада 2015
"Пластун СКОБ - Спортовець" - проба на стадії опрацювання

Інформація востаннє оновлена 27 січня 2016